Web
Analytics

Terror TV: ‘We aired lies’: Al Jazeera staff quit after being forced to be pro-Muslim Brotherhood on air

4

More proof of why terror TV should be kept off the US airwaves.

At least 22 staffers at the Al Jazeera network in Egypt quit
in protest of the network's coverage of events in Egypt. Al Jazeera is a
Qatari-owned company. It's based in Doha, Qatar. The journalists claim
that the network's management made them take a pro-Muslim Brotherhood
stance on air during the military coup last week in Cairo.

Jihad murder mastermind Anwar al-Awlaki has praised Al
Jazeera, and several years ago one of its most prominent reporters was
arrested on terror charges. Al Jazeera also has for years been the
recipient of numerous al-Qaida videos featuring Osama bin Laden, Ayman
al-Zawahiri and American traitor Adam Gadahn. Yet they never seem to be
able to trace where these videos are coming from. They have repeatedly
been set up at the point of attack right before a bomb went off, so that
they could take the picture of the slaughtered, dismembered bodies.

Al Jazeera has provided material support for jihad terrorism. A
number in their employ are members of al-Qaida. Al Jazeera’s
correspondent in Afghanistan, who interviewed Osama bin Laden, was sent
to prison for being an agent of al-Qaida. Al Jazeera’s first managing
director was exposed as an agent of the Saddam Hussein regime, and the
channel promoted the bloody jihad against American forces in Iraq.

Cliff Kincaid over at Accuracy in Media has been reporting for
over six years, the anti-American channel works hand-in-glove with the
Muslim Brotherhood and its associated terrorist groups, including al
Qaeda and Hamas. Nothing has changed. In fact, Al Jazeera has become
more open about its work as a foreign policy instrument of Qatar,
including the promotion of al Qaeda-linked terrorist groups in Syria.

We are at war. And there are many theaters in any given war, but the
war in the information battle-space is key to conquest and colonization.
Hitler and Goebbels understood this. The Nazi government had an entire
ministry of propaganda – a war division. The Muslim Brotherhood
understands this, too. It has its own ministry of propaganda: Al
Jazeera. Muhammad said, “War is deceit.” The U.S. once understood the
power of ideas. We had a war department that had Hollywood greats like
Frank Capra and John Ford making films for freedom. Where are our
cheerleaders now?

There is a real danger that Al Jazeera’s pro-jihad broadcasting and
its influence over jihadists in this country and elsewhere will inspire
terrorist acts against Americans. Former Attorney General Michael Mukasey has said
that Al Jazeera’s purchase of Al Gore’s Current TV should be the
subject of a congressional inquiry because of the channel’s foreign
sponsorship.

Defense Secretary Donald Rumsfeld called
Al Jazeera’s reporting “vicious, inaccurate and inexcusable,” and
President George W. Bush joked about bombing it. Senior Bush officials
caricatured the channel as an anti-Semitic, anti-American outlet for
Islamo-porn. And here we are, 11 years after the largest and bloodiest
Islamic attack on America, and Al Jazeera is buying Gore TV. This is a
major step in the network’s goal of expanding jihad propaganda further
into the U.S. cable market and gives it a chance to brainwash millions
of Americans.

My colleague Cliff Kincaid, president of America’s Survival Inc., who
also spoke at the press conference, said: “While Americans are packing
theaters to watch the movie ‘Zero Dark Thirty’ and celebrate the death
of terrorist Osama bin Laden, the former al-Qaida leader’s favorite TV
channel is coming to 40-50 million American homes. Al Jazeera should be
exposed as a homeland security threat that already has American blood on
its hands. ‘Zero Dark Thirty’ mentions that the courier who eventually
led the CIA to bin Laden was located in Pakistan near an Al Jazeera
office in order to get the terrorist leader’s videotapes to the channel
for worldwide distribution. This captures an essential truth about
al-Qaida – its use of Al Jazeera as a weapon of war.”

Video of my remarks here our press conference urging the House Homeland
Security Committee to convene hearings into the national security threat
posed by Al Jazeera on
American soil: t 202-226-8417

There is still time. Call.

Quick note: Tech giants are snuffing us out. You know this. Twitter, LinkedIn, Google Adsense permanently banned us. Facebook, Twitter, Google search et al have shadow-banned, suspended and deleted us from your news feeds. They are disappearing us. But we are here. Help us fight. Subscribe to Geller Report newsletter here a>— it’s free and it’s critical NOW more than ever. Share our posts on your social channels and with your email contacts. Help us fight the great fight.

And if you can, please contribute to Geller Report. YOU make the work possible.

‘We aired lies’: Al Jazeera staff quit over ‘misleading’ Egypt coverage" Al Arabiya July 9, 2013

As many as 22 Al Jazeera employees have quit since the overthrow of Mohammad Mursi, amid concern over the channel’s alleged bias towards the Muslim Brotherhood and its coverage of Egypt.
Criticism over the channel’s editorial line, the way it covered events in Egypt, and allegations that journalists were instructed to favor the Brotherhood are said to be the main reasons behind the mass resignations.
As many as 22 Al Jazeera staff resigned on Monday, Gulf News reported, but other media said only seven had left the broadcaster.
Al Jazeera correspondent Haggag Salama resigned accusing the station of “airing lies and misleading viewers”, Gulf News reported. The newspaper also said that four Egyptian members of editorial staff at the network’s headquarters in Doha had resigned in protest.
Al Jazeera anchor Karem Mahmoud said he left because of the channel’s editorial line over recent events in Egypt.
“I felt that there were errors in the way the coverage was done, especially that now in Egypt we are going through a critical phase that requires a lot of auditing in terms of what gets broadcasted,” Mahmoud told Al Arabiya. “My colleagues have also resigned for the same reason.”
Mahmoud told Gulf News he left because of Al Jazeera’s “biased coverage”, but said that some local Egyptian stations were worse.
“I am not satisfied with the performance of local news channels in comparison to Al Jazeera due to their incompliance to neutrality,” he said. “Although I have left, I still carry a lot of respect for Al Jazeera and believe that they will remain one of the most respectful news channels.”
Al Jazeera today confirmed some staff had left its Al Jazeera Mubasher Misr operation, including some it said had “partisan political opinions”.
“Following the recent squeeze on media in Egypt, some Al Jazeera Mubasher Misr staff have decided to leave. We understand the reasons for some employees feeling they need to move on, including those with partisan political opinions,” the broadcaster said in a statement on its press website.
Some commentators have criticized Al Jazeera as favoring the Muslim Brotherhood in its coverage of events in Egypt.
Author and journalist Abdel Latif el-Menawy, who was head of the Egypt News Center under ex-president Hosni Mubarak, said that Al Jazeera was a “propaganda channel” for the Muslim Brotherhood.
“Al Jazeera turned itself into a channel for the Muslim Brotherhood group,” el-Menawy told Al Arabiya. “They are far away from being professional. When the Muslim Brotherhood collapsed, they continued to play the role.”
He said Al Jazeera gave undue prominence to certain events after Mursi was overthrown, including hours of airtime for “the Muslim Brotherhood to attack and make comments.”
El-Menawy said he “saluted” those journalists who left the channel.
“It’s a good thing to do, because they couldn’t accept what is going on,” he said. “People thought it was the voice of the revolution. And I think people were shocked to discover it was not.”
Al Jazeera fiercely denies allegations of bias in its coverage, saying that their journalists in Cairo had suffered from “intimidation” after Mursi was ousted.
Hours after the overthrow of Mursi by the Egyptian army, security forces raided the Cairo offices of Al Jazeera’s Egyptian TV channel. The broadcaster says “dozens” of its journalists have been detained by authorities.
An Al Jazeera spokesman said in the statement issued today said the channel had been “particularly targeted in an apparent crackdown on information.”
“Throughout our history we’ve had to cope with crackdowns. This unfortunately is nothing new. We will carry on doing our job regardless – upholding the highest standards of journalism, covering all angles of events in Egypt with balance and integrity.”

Have a tip we should know? Your anonymity is NEVER compromised. Email tips@thegellerreport.com

The Truth Must be Told

Your contribution supports independent journalism

Please take a moment to consider this. Now, more than ever, people are reading Geller Report for news they won't get anywhere else. But advertising revenues have all but disappeared. Google Adsense is the online advertising monopoly and they have banned us. Social media giants like Facebook and Twitter have blocked and shadow-banned our accounts. But we won't put up a paywall. Because never has the free world needed independent journalism more.

Everyone who reads our reporting knows the Geller Report covers the news the media won't. We cannot do our ground-breaking report without your support. We must continue to report on the global jihad and the left's war on freedom. Our readers’ contributions make that possible.

Geller Report's independent, investigative journalism takes a lot of time, money and hard work to produce. But we do it because we believe our work is critical in the fight for freedom and because it is your fight, too.

Please contribute here.

or

Make a monthly commitment to support The Geller Report – choose the option that suits you best.

Pin It on Pinterest